Med nytt navn og ny logo

Skrevet av Edmund Ulsnæs, foto: privat
25.05.2019 11:00

Tradisjon? Absolutt! Men også mye nytt? Absolutt!

- For aller første gang kunne vi på Markedsdagen stille med nytt navn og ny logo. Og aldri før har vi hatt flere deltakere i vår årlige Vinterfestival-quiz! sier Rose Olsen fornøyd.
Tradisjonen tro: når Glomfjord-samfunnet byr på sin faste Vinterfestival i mars, ja, da er Rose og hennes stab i Mowi fast inventar under Markedsdagen på torget. Og i år altså for første gang med ny logo på splitter nye vinterarbeidsklær, etter at Marine Harvest ble til Mowi ved årsskiftet.
- Vi fikk hele 203 svar på spørsmålene i quiz-en vår, der årets hovedtema var bruk av antibiotika i oppdrett. Eller…rettere sagt manglende bruk av. Og så mange svar, dét har vi aldri fått før, opplyser Mowi-sjefen i Glomfjord.
Som er raus med rosen til de hele 13 fra staben som stilte opp for bedriften denne dagen, og ikke minst de som holdt fortet og sørget for viktig produksjon i det lokale smoltanlegget. Raus var hun også i quiz-premieringen, pluss at hun og staben serverte sushi og fortalte om arbeidshverdagen for de ansatte.